Pasniedzēju Klubiņš – tās ir neformālas LU FMOF Fizikas nodaļas pasniedzēju un interesentu tikšanās reizes. Tiekamies, lai uzzinātu jaunumus vai teoriju par izglītības jautājumiem, īpaši par jaunumiem augstskolu fizikas izglītībā, lai dalītos pieredzē un lai satiktu viens otru.

Esam tikušies, lai viens no otra dzirdētu, viens otram pateiktu un pajautātu par mūsu nodaļas fizikas pasniedzēja ikdienas darbu.

Sākums Klubiņam meklējams 2019. gadā, notiek 1-2 reizes semestrī. Sākotnēji pulcējāmies Fizikas nodaļas ietvaros, bet pēdējā laikā aicinām pievienoties interesentus ārpus nodaļas – citas fakultātes un augstskolas.

Fizikas nodaļas Pasniedzēju Klubiņa tēmu loks veidojas no jautājumiem, kurus ikdienā aktualizējam vai kāds no mums ierosina. 

Nodarbību saturs bijis šāds:

  • Teorētisks ieskats par dažādām mācību metodēm, kuras izmantojamas augstskolas dabaszinātņu lekcijās
  • Studentu zināšanu un izpratnes noskaidrošana lekcijas laikā:
    • Jautājumi balsošanai
    • Diskusijas par pasniedzēja uzdevumu (Peer instruction concept test)
  • Darba lapas fiziķu kursos, mūsu pasniedzēju darba lapu piemēri
  • Tallinas Tehniskās universitātes lektoru izglītības sistēma un saturs
  • Dati par mehānikas kursu studentu testēšanu LU un citu Latvijas augstskolu studentu grupu rezultāti
  • Studentu interviju pārskats. Studentu atsauksmes par darbu lekcijās, par to, kādi mācīšanās stili patīk mūsu studentiem u.c.
  • LU izveidotais projekts Entrance to future education (EFE)
  • Laboratorijas darbu pētniecības daļa
  • Atskats par “Ekselences balvu” Latvijas fizikas skolotājiem
  • Teorētisks ieskats par attālināto mācību darbu – laika sadalījums, metodes, pārbaudes darbi, citu valstu pasniedzēju pieredze
  • Pārskats par fizikas nodaļas attālināto darbu – pasniedzēji, pieredzes apmaiņa, Teams risinājumi
  • Attālinātā darba pieredze
    • lekciju darbs
    • tehniskie risinājumi
    • studentu atbildes un diskusijas ar pasniedzēju lekciju laikā un starp lekcijām
    • laboratorijas darbi – organizēšana, datu apstrāde, aizstāvēšana
  • Studentu centrēta pieeja un metodes augstskolā, dabaszinātņu  mācību kursos. Konspektīva definīciju un piemēru ekskursija.
  • Labi pārbaudījumi - kā mērīt to, ko gribam mērīt?

Detalizētākai informācijai lūdzu sazināties: ilva.cinite@lu.lv