Kopš 2011. gada pēc FMOF kolēģu iniciatīvas fizikas valsts olimpiādes II posms tiek organizēts tiešsaistē. Šobrīd katru gadu tajā piedalās ap 2000 skolēnu.
Dalībnieku skaits novadu posmā kopš tas tiek organizēts tiešsaistē.
Mācību gads | 9. klase | 10. klase | 11. klase | 12. klase | Kopā |
2011./2012. | 547 | 464 | 414 | 436 | 1861 |
2012./2013. | 613 | 427 | 449 | 385 | 1874 |
2013./2014. | 709 | 543 | 457 | 452 | 2161 |
2014./2015. | 750 | 546 | 519 | 420 | 2235 |
2015./2016. | 854 | 675 | 517 | 473 | 2519 |
2016./2017. | 805 | 668 | 504 | 437 | 2414 |
2017./2018. | 794 | 641 | 535 | 475 | 2445 |
2018./2019. | 846 | 580 | 536 | 461 | 2423 |
2019./2020. | 803 | 669 | 457 | 425 | 2354 |
2020./2021. | 595 | 461 | 488 | 395 | 1939 |
2021./2022. | 588 | 453 | 388 | 368 | 1797 |
2022./2023. | 772 | 542 | 417 | 276 | 2007 |
Novadu posmā dalībniekiem jārisina trīs uzdevumi, katrs 10 punktu vērtībā. Katru uzdevumu veido vairāki jautājumi, kuru atbildes skolēniem jāievada olimpiāžu vietnē Moodle vidē, kur izveidoti olimpiādes uzdevumi. Atbildes ir jāievada kā skaitliskas vērtības tam paredzētajos lauciņos vai jāizvēlas viena vai vairākas atbildes no piedāvātajām. Lai mazinātu iespējamo skaitlisko aprēķinu kļūdu ietekmi uz kopējo rezultātu, jautājumi uzdevumā tiek veidoti neatkarīgi viens no otra, līdz ar to, ja dalībnieks kļūdās aprēķinos vienā jautājumā, tas neietekmē turpmāko risinājumu.
Novadu posma ilgums ir 3 stundas. Uzreiz pēc olimpiādes darba iesniegšanas, dalībnieks sistēmā redz savus iegūtos punktus. Aptuveni stundas laikā pēc olimpiādes, kad ir reģistrētas visas atbildes, olimpiādes vietnē dalībnieki var redzēt punktu sadalījumu un maksimālo iegūto punktu skaitu katrā klašu grupā, kā arī savu provizorisko atrašanās vietu starp visiem atbilstošās klases grupas dalībniekiem. Pēc olimpiādes dalībniekiem ir iespēja apspriest olimpiādes uzdevumus, atbildes un rezultātus forumā olimpiādes vietnē. Forumā izvēršas karstas diskusijas par dažādiem jautājumiem, balstoties uz kurām reizēm tiek koriģēti uzdevumu nosacījumi un atbilstoši arī vērtējumi. Šīs diskusijas ir ļoti vērtīgas, jo tās sekmē gan dalībnieku iedziļināšanos fizikā un argumentēšanas prasmes, gan uzdevumu autoru profesionālo izaugsmi. 20 – 35 dalībnieki katrā klašu grupā, kas ieguvuši augstākos vērtējumus, tiek uzaicināti dalībai nākamajā valsts posmā.
Iepriekšējo gadu novadu posma uzdevumi ir pieejami arī kā treniņuzdevumi gatavojoties olimpiādei, jo iesniedzot atbildes, sistēmā parādās - cik ir iegūti punkti; kuri uzdevumi tika atrisināti pareizi, kuri nē; uzdevuma risinājums un skaidrojumi, kā arī pareizā atbilde.